Rozrząd 1KZT
Moderator: luk4s7
Rozrząd 1KZT
Idąc tropem po temacie, który założyłem w dziale J9 poniżej są fotki rozrządu w silniku 1KZT, 1KZT-E. Trzecie zdjęcie przedstawia napęd zębaty pozostałych podzespołów silnika.
Re: Rozrząd 1KZT
Nie chciałem nowego tematu zakładać. Rozrząd wymieniony, ale kontrolka T-Belt nie gaśnie, jak to cholerstwo zresetować?
Re: Rozrząd 1KZT
Naciśnij guziczek na desce pod gumową zaślepką (na szybie od zegarów).
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8379
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Rozrząd 1KZT
Takia mała dygresja odnośnie ostatniego obrazka, co Kylon wkleił.
Otóż, jak kto przy ściąganiu tej pokrywy zdejmie jednocześnie pompę wtryskową, to bardzo ważnym jest zachowanie kolejności zakładania elementów. NAJPIERW POMPA, dopiero potem pokrywa.
A to dlatemu, że pokrywa nie ma własnych kołków ustalających, i to łożysko widoczne na zdjęciu centruje się dopiero względem już założonej pompy. Jeżeli się to zrobi odwrotnie, to w 95% nie udaje się dekla założyć wystaczająco osiowo, co powoduje nieprawidłowe obciążenie panewki na wałku pompy, jej przegrzanie, zniszczenie uszczelnienia i szybką ewakuację oleju napędowego do wnętrza silnika. Co skutkuje jego zatarciem, ale też rozbiegnięciem się (jak ta ropa odmą dostanie się do kolektora ssącego).
Sprawa dotyczy wszystkich silników toyoty z mieszanym rozrządem.
Otóż, jak kto przy ściąganiu tej pokrywy zdejmie jednocześnie pompę wtryskową, to bardzo ważnym jest zachowanie kolejności zakładania elementów. NAJPIERW POMPA, dopiero potem pokrywa.
A to dlatemu, że pokrywa nie ma własnych kołków ustalających, i to łożysko widoczne na zdjęciu centruje się dopiero względem już założonej pompy. Jeżeli się to zrobi odwrotnie, to w 95% nie udaje się dekla założyć wystaczająco osiowo, co powoduje nieprawidłowe obciążenie panewki na wałku pompy, jej przegrzanie, zniszczenie uszczelnienia i szybką ewakuację oleju napędowego do wnętrza silnika. Co skutkuje jego zatarciem, ale też rozbiegnięciem się (jak ta ropa odmą dostanie się do kolektora ssącego).
Sprawa dotyczy wszystkich silników toyoty z mieszanym rozrządem.
Re: Rozrząd 1KZT
A ktore to pompa wtryskowa ?
Zrob moze strzalke jak pan Slodowy
Zrob moze strzalke jak pan Slodowy
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8379
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Rozrząd 1KZT
To, przy którym jest łożysko - pierwsze po prawej. Na zdjęciu wystaje na środku końcówka wałka pompy wtryskowej (gwint).
Re: Rozrząd 1KZT
Witam koledze rozlecialy sie kola zębate, gdzie każdy myslal ze jest to bez awaryjne. Pytanie mam w jaki sposób ustawić wal i pompe czy są znaki czy tez moze blokady do tego typu rozrządu?
Re: Rozrząd 1KZT
One się rozlatują jak ktoś tam grzebie bez odpowiedniej wiedzy. W manualu masz wszystko pokazane co i jak. Są znaki na każdym z kół. W którymś z tematów nawet zrobiłem zdjęcie co i jak. Oczywiście podstawa to odpowiednie złożenie trój warstwowego koła z odpowiednim naciągnięciem sprężyny.
Re: Rozrząd 1KZT
Chodzi o kolko które jest miedzy walem a pompa wtryskowa przykrecone do bloku, u kolegi jedna arube wykrecilismy palcami druga byla peknieta. Jesli z drugiego silnika odkręcę te śruby i zamontuje trój warstwowe kola do drugiego bloku nie rozbierając go nie trzeba będzie naciągać sprężyny?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8379
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Rozrząd 1KZT
Trzeba sprawdzić - czy ktoś już tam łapek nie wsadzał wcześniej - i te sprężyny sa prawidłowo ustawione. Bo to właśnie ich nieprawidłowe ustawienie powoduje tego typu bajzel.
A dwa - jeżeli czop był poluzowany - to na 99% jest do wymiany, bo będzie uwalony króciec olejowy.
Ściągnij serwisówkę, i poskładaj to zgodnie ze sztuką, krok po kroku, a nie kombinuj na skróty.
A dwa - jeżeli czop był poluzowany - to na 99% jest do wymiany, bo będzie uwalony króciec olejowy.
Ściągnij serwisówkę, i poskładaj to zgodnie ze sztuką, krok po kroku, a nie kombinuj na skróty.