HZJ73 - wszystko o samochodzie

Moderator: luk4s7

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

HZJ73 - wszystko o samochodzie

Post autor: Gałka »

zamiast wrzucać kilkanaście tematów na temat HZJ pomyślałem sobie aby założyć 1 ( podobnie jak na forum wyprawy 4x4 ) na temat tego samochodu.
zainteresowanym będzie łatwiej szukać.
i pierwsze pytanie?
jaka jest angielska nazwa osłon tylnych tarczobębnów w HZJ73 ( takie półksiężyce mocowane do mostu )
Toyota podała mi numery katalogowe ale w Kanadzie i Australii znajomi nie mogli nic na nie znaleźć.
-46503-60060- tył prawa
-46504-60020- tył lewa

Awatar użytkownika
bartek
Posty: 10
Rejestracja: 09 sty 2008, 15:15
Auto: bj75
Kontakt:

Post autor: bartek »

rear disc bum bum.

Awatar użytkownika
kmachacz
Posty: 91
Rejestracja: 05 kwie 2007, 06:13
Auto: RAV4
Kontakt:

Post autor: kmachacz »

Mam kolejne pytanie. Kilka tygodni temu specjaliści dokonali cywilizacji mojego samochodu poprzez założenie radia, cb i przetwornicy. Wszystko wydawało się pięknie, ale akumlatory uległy rozładowaniu. Przyczynia się do tego chyba podłączona bezpośrednio do nich przetwornica. Nie wiem czy to prawidłowo, czy też nie. Ale wpadłem na pomysł, aby poporstu na kablu zasilającym założyć włącznik/wyłącznik. I teraz maleńkie pytanko, czy na instalacje 24V może być taki sam wyłącznik jak np do samochodów z 12V instalacją czy szukać jakiegoś specjalnego np od ciężarówki ?? Dzięki za odpowiedź.

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Post autor: Gałka »

wyłacznik powinien być dopasowany do obciązenia a przy 24V będzie płynął przez niego 2 x mniejszy prąd niż przy 12V. Ja od razu zamontowałem wyłacznik ( taki jak na 12V ) bo przetwornica jednak pobiera nieco prądu. Problem będzie z radiem bo jeśli nie ma podtrzymania fal to za każdym razem trzeba stroić.
Czy nadal podtrzymujesz decyzję o sprzedaży? szkoda..... :cry:

Awatar użytkownika
kmachacz
Posty: 91
Rejestracja: 05 kwie 2007, 06:13
Auto: RAV4
Kontakt:

Post autor: kmachacz »

Janku sÄ… dwa aspekty owej sprawy !!
Pierszy, a kto mi da tyle pieniędzy ile ja w to włożyłem !!
Drugi, planuję bez samochodu pozostać nie dłużej niż rok, no może góra półtora.
Więc nie ma co wylewać łez!!


Kto mi pomoże i powie jak zdobyć pasy do tyłu do Tych naszych wynalazków?? Może wiesz Ty Janku ile coś takiego kosztuje w serwisie ??

Powiem Ci, że ja nie jestem tylko i wyłącznie zakręcony na punkcie Toyoty, ale naprawde niech każdy mówi co chce, ale HZJ jest dla mnie jak skrojona na miarę to jest naprwdę super samochód.

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Post autor: Gałka »

ja do swojej HZJ-ty założyłem pasy tylne od LJ - joty. Na rajdach ogłasza się czarek z czerska ; ma dużo części.
Rozumiem, że chcesz sprzedać samochód kompletny. Jak sprzedawałem swoją Lj-tę to dałem kupcowi wybór: wyższa suma z pełnym wyposażeniem lub demontuję co mi potrzebne i opuszczam cenę. Wybrał tę drugą opcję i stąd w mojej HZ jest dużo z Lj. Teraz jak sprzedasz samochód to nie weźmierz tego co włożyłeś ( nie zamortyzowało się nawet ) Rok minie szybko i za te same pieniądze które wziąłeś kupisz strucla i znowu będziesz musiał wyłożyć pakiet startowy.
Może lepsza byłaby pożyczka...? Odsetki będą napewno mniejsze. Ale zrobisz jak Ci pasuje, ja tak sobie tylko głośno rozmyślam.
Może odkupię od Ciebie zawieszenie ..?

Awatar użytkownika
kmachacz
Posty: 91
Rejestracja: 05 kwie 2007, 06:13
Auto: RAV4
Kontakt:

Post autor: kmachacz »

Janku, autko sprzedam jako całość za kowtę mnie interesujacą lub wcale. Zobaczymy. Jestem bardziej przy wcale :).

A powiedz mi, te pasy z LJ to były z Twojej 73 tak ??

Cały problem polega na tym, że cięści jest bez liku ale z rozbiórek 70, a ja szukam części konkretnych od 73 i nie mogę ich dostać.

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Post autor: Gałka »

tak to było z mojej Lj. Szukaj na rajdach i u tego Czarka. Ostatnio miał HZJ -chyba 73 -na częśći

Mod

Post autor: Mod »

Ja kupiłem od tego gościa pasy od KZJ 77 (pięciodrzwiowy) i jest git, poza tym, że nie wchodzą w klipsy od mojej kanapy :lol:

ale karabinek wspinaczkowy załatwia sprawę, nawet jest wytrzymalszy niż to plastikowe badziewie

Awatar użytkownika
kmachacz
Posty: 91
Rejestracja: 05 kwie 2007, 06:13
Auto: RAV4
Kontakt:

Post autor: kmachacz »

emsi pisze:Ja kupiłem od tego gościa pasy od KZJ 77 (pięciodrzwiowy) i jest git, poza tym, że nie wchodzą w klipsy od mojej kanapy :lol:

ale karabinek wspinaczkowy załatwia sprawę, nawet jest wytrzymalszy niż to plastikowe badziewie
Emsi, Emsi, proszę przedstaw mi ten patent, bardzo cię proszę !! :roll: . Myślę, że wtedy fotelik dziecięcy będzie montowany solidnie ??

Mam jeszcze pytanie, czy macie jakiś patent na zdobycie ramki szyby czołowej do tej mojej ukochanje konstrukcji?? Roziwązania z fibrogalsu odradzam na dłuższą metę !!

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Post autor: Gałka »

do posiadaczy silnika 1HZ:
W którym miejscu na skali powinna być ( i jak jest u Was ) wskazówka temperatury po nagrzaniu silnika?

Awatar użytkownika
kmachacz
Posty: 91
Rejestracja: 05 kwie 2007, 06:13
Auto: RAV4
Kontakt:

Post autor: kmachacz »

A tak ciut ponad zero :). Typowy syf do Afryki :lol:

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Post autor: Gałka »

u mnie też tak było aż wymieniłem termostat. teraz stoi ok. 5-6 mm w górę od zera. Gość co pracował kilka lat w serwisie Toyoty mówi, że w Toykach wskaźniki stoją w połowie skali. I tu wydaje mi się, że ma rację. Silnik po nagrzaniu powinien trzymać stałą temperaturę i regulować ją wiatrakiem. Tak mam w Focusie i Transicie. Dopiero w extremalnych warunkach może ona wzrosnąć. Obawiam się, że mam skopsany czujnik temperatury, który oszukuje; być może nie jest oryginalny; wymieniłem już kilka takich patentów w moim aucie.

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Post autor: Gałka »

jakie powinny być obroty silnika 1HZ na biegu jałowym?

Mod

Post autor: Mod »

Gałka pisze:... Gość co pracował kilka lat w serwisie Toyoty mówi, że w Toykach wskaźniki stoją w połowie skali. I tu wydaje mi się, że ma rację. Silnik po nagrzaniu powinien trzymać stałą temperaturę i regulować ją wiatrakiem. Tak mam w Focusie i Transicie. ...
Tak, w KZJ-cie czy LJ-cie. W HZJ-cie wskazówka leniwie leży. mPiatkowi dopiero pod obciążeniem na reduktorze na wydmach podeszła pod "połówkę". Ale i tak się musiał chłopak napracować. Marcin, pamiętasz tę moc pod butem, jak Kylon krzyczał "but, k..., but" i autko zaczęło jechać.

Ech, stęskniłem się za pustynią.

ODPOWIEDZ