Zaprawki czarnych elementów

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Gladzio
Posty: 417
Rejestracja: 21 sie 2009, 12:14
Auto: Kiedy? by? LJ70 2LT 1992 r.
Kontakt:

Zaprawki czarnych elementów

Post autor: Gladzio »

Ktoś zabezpieczał zaprawkami elemnety typu ramiona wycieraczek, bull bar'y? Napewno potrzebny będzie jakiś czarny mat... Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie?

Awatar użytkownika
Kwiatec
Klubowicz
Posty: 4385
Rejestracja: 15 gru 2008, 10:49
Auto: TOYOTA Hilux
Kontakt:

Re: Zaprawki czarnych elementów

Post autor: Kwiatec »

ja to widziałem że fobos lubi wszystko malować :mrgreen:

Awatar użytkownika
fobos
Posty: 3155
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Auto: VZJ 90
Kontakt:

Re: Zaprawki czarnych elementów

Post autor: fobos »

A pewnie że lubi. I ramiona wycieraczek też malował lakierem samochodowym. Niestety kicha. Zlazło po miesiącu. Przyznaję, nie dałem podkładu. Ale obawiam się, że trzeba jakiś specjalny lakier, bo to jakiś dziwny metal na tych elementach jest.

Awatar użytkownika
Gladzio
Posty: 417
Rejestracja: 21 sie 2009, 12:14
Auto: Kiedy? by? LJ70 2LT 1992 r.
Kontakt:

Re: Zaprawki czarnych elementów

Post autor: Gladzio »

Myślałem o Hammerite który chyba można nakładać na rdzę...
Kupie sprawdze i dam znać.

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: Zaprawki czarnych elementów

Post autor: Rafi »

Ja malowałem ramiona wycieraczek w Corolli. Przednie spray'em, tylną pędzlem. Pędzlem wyszło ładniej :lol: i zdecydowanie taniej. Ważne, żeby przynajmniej ze 24 godziny po malowaniu poleżały w cieple. Hammerite jednak długo się utwardza. No i oczywiście wcześniej dobrze oczyścić, nie tylko z luźnej rdzy jak piszą w instrukcji. A tam gdzie nie ma rdzy zmatowić. Po dwóch zimach wygląda to wciąż nieźle.

Awatar użytkownika
Gladzio
Posty: 417
Rejestracja: 21 sie 2009, 12:14
Auto: Kiedy? by? LJ70 2LT 1992 r.
Kontakt:

Re: Zaprawki czarnych elementów

Post autor: Gladzio »

Ale użyłeś Hammerite'a w pędzelku, jest coś takiego bo widziałem tylko spray'e? Jaki dokładnie kolor kupiłeś?

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: Zaprawki czarnych elementów

Post autor: Rafi »

W sensie zwykły Hammerite w puszce, do malowania pędzlem.
http://www.hammerite.com/pl/products/p8.html

Awatar użytkownika
Gladzio
Posty: 417
Rejestracja: 21 sie 2009, 12:14
Auto: Kiedy? by? LJ70 2LT 1992 r.
Kontakt:

Re: Zaprawki czarnych elementów

Post autor: Gladzio »

Ok, dzięki. Podjadee do najbliższego Obi i kupie cuś takiego :)

Awatar użytkownika
Kwiatec
Klubowicz
Posty: 4385
Rejestracja: 15 gru 2008, 10:49
Auto: TOYOTA Hilux
Kontakt:

Re: Zaprawki czarnych elementów

Post autor: Kwiatec »

z doświadczenia wiem ze hamerajt nadaje się do du...y. lepsze są farby typu stalochron itp. na dłużej wytrzymuje przynajmniej na mym ogrodzeniu i bramie :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Zaprawki czarnych elementów

Post autor: kylon »

To pacipie na H należy omijać szerokim łukiem. Ja używam cynk spraya firmy Motip i na to lakier czarny również tej samej firmy. Zaprawki które robiłem na ramie czy orurowaniu trzymają się przez wiele lat. Ta sama metodą i w Garbusie w KZJ-ocie malowałem np. ramiona wycieraczek. Podstawą dobrego zabezpieczenia jest wyczyszczenie dokładne rdzy. Ja ogarniam to papierkiem ścernym oraz listkiem na szlifierce kątowej jeśli rdza ma postać wżerów. Dziury i bąble rozwarstwiającej się rdzy nadają się tylko i wyłącznie do piaskowania. Można również spróbować takiego środka jak Fertan. My tym robiliśmy kiedyś ramę w BJ73 ale nie wiem jakie są efekty po latach.

Awatar użytkownika
Gladzio
Posty: 417
Rejestracja: 21 sie 2009, 12:14
Auto: Kiedy? by? LJ70 2LT 1992 r.
Kontakt:

Re: Zaprawki czarnych elementów

Post autor: Gladzio »

Wczoraj kupiłem podkład antykorozyjny i czarny pół-mat, o którym pisał Kylon. Wyszło bardzo fajnie. Myślę że ważne raz na jakiś czasy wymienić wycieraczki żeby ruszyć śruby którymi są przykręcone. Śrubki którymi były przykrencone plastiki od moich starych wycieraczek były tak zardzewiałe że podczas próby odkręcenia poukręcałem im łby (plastikowe elementy łączenia wycieraczki z ramionami swiadczą o użyciu nie oryginalnych zamienników - oryginalnie wszystko jest metalowe). Ledwo udało się wykręcić gwinty i uratować ramiona wycieraczek. Jeśli ktoś będzie chciał kupić oryginału to:
- Wycieraczka kierowcy (oryginalny zamiennik Optifit) 85212-YZZAG - 425 mm (w zestawie jest zestaw nowych śrubek), ok. 32 zł
- Wycieraczka pasażera (brak zamiennika - jest to Japońska wycieraczka) 85212-60030 - 400 mm (brak śrubek), ok 68 zł

Tyłu jeszcze nie robiłem... :)

ODPOWIEDZ