Alternator - problem z ładowaniem
Moderator: luk4s7
Alternator - problem z ładowaniem
Panowie jeszcze troszkę i nie odpalę padaki
Wolne obroty 11,97 na aku, dodaje gazu wzrasta aż do 13,8 czyli ok... Puszczam gaz, spada do około 12.01...
Co padło? Pomóżcie, bo nie chce jechać do mechaniora, żeby od razu ze mnie zdarł....
Wolne obroty 11,97 na aku, dodaje gazu wzrasta aż do 13,8 czyli ok... Puszczam gaz, spada do około 12.01...
Co padło? Pomóżcie, bo nie chce jechać do mechaniora, żeby od razu ze mnie zdarł....
Re: Alternator - problem z ładowaniem
Sprawdź napięcie na alternatorze, powinno być 14,2 V . Jak padnie ci alternator to zapalą ci się kontorlki na desce, znaczy się choinka będzie . Regenracja to ok 250 zł w Kielcach.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8406
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Alternator - problem z ładowaniem
Jeżeli szczotki się kończą, to taki jest objaw - przy wyższych obrotach jeszcze coś łapią, więc jest ładowanie, a na niskich nie ma.
A, i lampki się nie zaświecają, jak się szczotki skończą, bo te szczotki są potrzebne do zapalenia lampek ...
ps. To trzeba wymienić w miarę szybko, bo olanie może spowodować wypalenie ślizgów i wtedy naprawa przestaje być opłacalna.
A, i lampki się nie zaświecają, jak się szczotki skończą, bo te szczotki są potrzebne do zapalenia lampek ...
ps. To trzeba wymienić w miarę szybko, bo olanie może spowodować wypalenie ślizgów i wtedy naprawa przestaje być opłacalna.
Re: Alternator - problem z ładowaniem
Dobra to teraz pytanie za 100pkt. Co to jest za rurka (taka jakby olejowa) podlaczona do alternatora od tylu i gdzie na alternatorze sprawdzić te 14V?
Re: Alternator - problem z ładowaniem
masz alternator z vacum pompą i ten przewod wspomaga serwo.
ladowanie sprawdzasz podlaczajac miernik pod akumulator na wolnych obritach silnika i juz
ladowanie sprawdzasz podlaczajac miernik pod akumulator na wolnych obritach silnika i juz
Re: Alternator - problem z ładowaniem
na górze alternatora pod gumowym kapturkiem.KrzysiekP pisze:... i gdzie na alternatorze sprawdzić te 14V?
sprawdź też ,czy na akumulatorze jest takie same ,jeśli różni się to przeczyścić połączenia
jak odkręcisz nakrętkę obok gumowego kapturka,to dostaniesz się do szczotek
Re: Alternator - problem z ładowaniem
czyli pod tym kapturkiem gumowym będzie widać ile podaje alternator i jeżeli daje około 14V to jest ok, czyli styki padnięte?
A dam radę zrobić coś sam przy tym alternatorze czy tylko regeneracja?
Napisz mi coś więcej o tej nakrętce i o szczotkach, bo ogólnie mechanikę obczajam, ale elektryki nie za bardzo
A dam radę zrobić coś sam przy tym alternatorze czy tylko regeneracja?
Napisz mi coś więcej o tej nakrętce i o szczotkach, bo ogólnie mechanikę obczajam, ale elektryki nie za bardzo
Re: Alternator - problem z ładowaniem
dasz radę
kluczyk 8 i 10 , tylko zwróć uwagę na podkładki izolacyjne
kluczyk 8 i 10 , tylko zwróć uwagę na podkładki izolacyjne
Re: Alternator - problem z ładowaniem
Ja (co prawda w innym samochodzie) miałem takie objawy jak padł mi układ wzbudzenia. (Jeśli faluje napięcie). W warszawie jest autostarter na Wlianowskiej (niedaleko metra). Jak wyjmiesz układ to tam na miejscu dobiorą Tobie szczotki i ewentualnie popsute elementy elektroniczne.
Pozdrawiam,
Tuco
Pozdrawiam,
Tuco
Re: Alternator - problem z ładowaniem
Jeśli będziesz miał 14 V to jest ok, wtedy szukaj przyczyny w stykach na aku, masa i przewody.KrzysiekP pisze:czyli pod tym kapturkiem gumowym będzie widać ile podaje alternator i jeżeli daje około 14V to jest ok, czyli styki padnięte? ....
Re: Alternator - problem z ładowaniem
O no to bardzo blisko mnie... a czy jak wyjdzie, że alternator daje za mało V i im go zawiozę to zdiagnozują co padło? Ceny mają znośne czy nie?Tuco pisze:Ja (co prawda w innym samochodzie) miałem takie objawy jak padł mi układ wzbudzenia. (Jeśli faluje napięcie). W warszawie jest autostarter na Wlianowskiej (niedaleko metra). Jak wyjmiesz układ to tam na miejscu dobiorą Tobie szczotki i ewentualnie popsute elementy elektroniczne.
Pozdrawiam,
Tuco
Re: Alternator - problem z ładowaniem
Ceny parę lat temu mieli ok. Zadzwoń do nich i zapytaj ile dignoza by kosztowała. Mi zrobili za free.
http://www.autostarter.com.pl/
Pozdrawiam,
Tuco
http://www.autostarter.com.pl/
Pozdrawiam,
Tuco
Re: Alternator - problem z ładowaniem
No więc dzisiaj przeanalizowałem sprawę
Od odpalenia było na aku 13,5V, tyle samo na alternatorze... Zadowolony jak cholera wybrałem się pojeździć aby podładować totalnie padnięte aku i po około 10 km nagle wskazówka spadła znowu do około 12V Sprawdziłem na aku, 12,4V, tyle samo na alternatorze. Po zgaszeniu świateł i obrotach około 2000 pokazuje się 13,5V, zdejmę nogę z gazu, 12 z kawałkiem
Czyli wychodzi na to, że coś padło w alternatorze mimo wszystko
Może podrzucicie jakiegoś mini manuala jak wyjąc alternator z 2.4TD? Bo jak od góry regulacyjna śruba to nie problem, to od dołu nawet nie mam jak spojrzeć...
Od odpalenia było na aku 13,5V, tyle samo na alternatorze... Zadowolony jak cholera wybrałem się pojeździć aby podładować totalnie padnięte aku i po około 10 km nagle wskazówka spadła znowu do około 12V Sprawdziłem na aku, 12,4V, tyle samo na alternatorze. Po zgaszeniu świateł i obrotach około 2000 pokazuje się 13,5V, zdejmę nogę z gazu, 12 z kawałkiem
Czyli wychodzi na to, że coś padło w alternatorze mimo wszystko
Może podrzucicie jakiegoś mini manuala jak wyjąc alternator z 2.4TD? Bo jak od góry regulacyjna śruba to nie problem, to od dołu nawet nie mam jak spojrzeć...
Re: Alternator - problem z ładowaniem
od dołu jedna długa śruba
Re: Alternator - problem z ładowaniem
No to żeś walną naprawdę mini manuala
A co z ta rura olejowa? Odkręcam ją i w górę co by nie ciekło?
A co z ta rura olejowa? Odkręcam ją i w górę co by nie ciekło?