Osłona drązków kierowniczych

Moderator: luk4s7

onasz
Posty: 543
Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:29
Auto: Chwilowo brak
Kontakt:

Osłona drązków kierowniczych

Post autor: onasz »

Witam,ma ktoś może jakieś zdjęcie lub schemat jak zrobić (oryginał ciut przy drogawy) i zamontować osłonę drążków kierowniczych w KZJ-cie? . Pozdro

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Osłona drązków kierowniczych

Post autor: MaxLux »

Mialem juz 2 oslony, pierwsza zweryfikowala sie po jednym rajdzie - wygiela sie i zaczela haczyc o drazek (drazek tez sie wygial niestety) :evil:


Druga bardziej solidna, niezle dostala w kosc, tez troche sie wygiela ale jeszcze robi ...

Dodatkowo warto wzmocnic drazek, lub dopasowac jakis mocniejszy z auta dostawczego, bo pomimo oslony ciagle je wyginam :(
Załączniki
oslona2.JPG
Osllona drazka ze solidnej pojedynczej rury na solidnej konstrukcji przykreconej do ramy
(315,11 KiB) Pobrany 409 razy
oslona1.jpg
Oslona z 4mm blachy i 2 rurek wzmacniajacych przykrecona w 3 punktach do ramy i zderzaka
(235,06 KiB) Pobrany 409 razy

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Osłona drązków kierowniczych

Post autor: kylon »

Na drążek można zamontować rurę tylko trza zdjąć do montażu jedną końcówkę kierowniczą. Kiedyś tak zrobiliśmy w Romkowozie i podziałało.

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1494
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: Osłona drązków kierowniczych

Post autor: MariuszS »

kylon pisze:Na drążek można zamontować rurę tylko trza zdjąć do montażu jedną końcówkę kierowniczą.
Ale "na ciasno", jako zwiększenie sztywności, czy "luźno", jako osłona?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Osłona drązków kierowniczych

Post autor: kylon »

Jest jakaś średnica rury, która wchodzi idealnie na delikatne stukanie młoteczkiem. Niestety one way ticket bo jak złapie korozon to nie do zdjęcia.

onasz
Posty: 543
Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:29
Auto: Chwilowo brak
Kontakt:

Re: Osłona drązków kierowniczych

Post autor: onasz »

A gdyby założyć większą rurę na drążek a przestrzeń między drążkiem a rurą wypełnić pianką dla amortyzacji i żeby rura nie latała ?

Awatar użytkownika
Kwiatec
Klubowicz
Posty: 4385
Rejestracja: 15 gru 2008, 10:49
Auto: TOYOTA Hilux
Kontakt:

Re: Osłona drązków kierowniczych

Post autor: Kwiatec »

załóż 150 tkę ja tak mam w środku dałem piankę do okien i robi...aha i przy 150 nie musisz końcówki zmieniać..

onasz
Posty: 543
Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:29
Auto: Chwilowo brak
Kontakt:

Re: Osłona drązków kierowniczych

Post autor: onasz »

Kwiatec pisze:załóż 150 tkę ja tak mam w środku dałem piankę do okien i robi...aha i przy 150 nie musisz końcówki zmieniać..
DOBRE rady od "doświadczonych kolegów " są zawsze mile widziane no chyba że ktoś robi sobie kpiny :evil: ale to nie na tym forum :wink: :mrgreen:
A wracając do tematu to po Łosiu mimo osłony wykrzywiłem drążek a teraz zrobiłem jak pisał Kylon;
kylon pisze:Na drążek można zamontować rurę tylko trza zdjąć do montażu jedną końcówkę kierowniczą.

I puki co działa, co prawda na razie tylko 2 wyjazdy ale dobrze rokuje.

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Osłona drązków kierowniczych

Post autor: Kames »

Mozna naspawac kontownik na czoło drązka tylko na całej długosci do srodka pianka wysoko pręzna i w patrolu duzooo pomogło

Awatar użytkownika
Gladzio
Posty: 417
Rejestracja: 21 sie 2009, 12:14
Auto: Kiedy? by? LJ70 2LT 1992 r.
Kontakt:

Re: Osłona drązków kierowniczych

Post autor: Gladzio »

Dziś odebrałem swoją osłonę. Tak jak zderzak robiłem ją u Pana Kazimierza z Nieporętu - http://www.tigspaw.com.pl
Osłona: blacha 4mm, mocowania-uchwyty: 6mm. Jeszcze przed malowaniem. Wrzucę później fotki po zamontowaniu i pomalowaniu.

Obrazek

Obrazek

onasz
Posty: 543
Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:29
Auto: Chwilowo brak
Kontakt:

Re: Osłona drązków kierowniczych

Post autor: onasz »

4mm :shock: to chyba trochę za cienka blacha ,ja mam z 8mm i potrafi się wygiąć aż drążek haczy :evil: .Ale wszystko zależy od tego do czego i gdzie używasz auta :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Osłona drązków kierowniczych

Post autor: kylon »

No i spora kieszeń na błoto bez otworów. 4mm faktycznie może być papierowe. Może zanim polakierują warto wstawić jakieś żebra i wywiercić otwory.

Awatar użytkownika
Gladzio
Posty: 417
Rejestracja: 21 sie 2009, 12:14
Auto: Kiedy? by? LJ70 2LT 1992 r.
Kontakt:

Re: Osłona drązków kierowniczych

Post autor: Gladzio »

Fakt błoto może się zbierać ale tak samo jak w innych elementach np w poprzecznych rurach które łączą obydwa boki ramy. Tak samo są wnęki w zerzaku i pewnie jakby dziury były to tam gdzie ich nie ma i tak coś by zostało. Nie ma wyjścia - jest Karcher trzeba będzie myć, lepszego rozwiązania nie ma.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8401
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Osłona drązków kierowniczych

Post autor: Rokfor32 »

Jest. Nie blacha, ale cienkie żebra. Coś jakby ze sporego płaskownika, ale postawionego na sztorc. Ze trzy, cztery takie żebra.

Awatar użytkownika
Gladzio
Posty: 417
Rejestracja: 21 sie 2009, 12:14
Auto: Kiedy? by? LJ70 2LT 1992 r.
Kontakt:

Re: Osłona drązków kierowniczych

Post autor: Gladzio »

No tak ale ja zakładam że i tak trzeba auto umyć bo zabawach w błocie więc nie boli mnie to że stanie tam błoto bo i tak tam trysnę wodą...

ODPOWIEDZ