Strona 1 z 5

Mosty od BJ70 Heavy Duty z blokadami

: 06 kwie 2009, 11:41
autor: francek
No

To jedyna rzecz jaką mam od Toyoty w mojej przeprawówce czyli legendarne mosty od Bj70 Heavy Duty się rozpitoliła na srajdzie :mrgreen:
Mówiła mi Mama coś o Patrolu ale jak zwykle musiałem sobie wydumać. :roll:

Primo dzielę się uwagami, że heavy i duty to one są jak nie przymierzjąc legendy o 80-tkach :mrgreen:
Półoś pękła przy kołach 33 cale Bogger MT na podjeździe na wprost po lekkim piachu przy zapiętej tylnej blokadzie. ( bez blokady nie dawało rady )
Proszę mi tu nie pisać, że wszystko można ukręcić bo wiem kiedy się to stało i podjazd próbowałem robic raczej wykorzystując moment obrotowy a nie but.
W związku z tym pytanie- czy od razu to wy.....ć w kosmoś ( wagowo to Patrol ) czy są jakoweś patenty na wzmocnienie półosiek- no bo to jakis dramat jest.
Ponadto prawa tylna półoś mnie interesi - może ktoś ma :?:
Pzdr
Franc

Re: Mosty od BJ70 Heavy Duty z blokadami

: 06 kwie 2009, 11:51
autor: Kwiatec
kupuj ptrolowskie i nieszukaj dziury w dupie.... :mrgreen:

Re: Mosty od BJ70 Heavy Duty z blokadami

: 06 kwie 2009, 12:44
autor: drako
od razu z laplanda , po co przechodzic kolejny etap :)

Re: Mosty od BJ70 Heavy Duty z blokadami

: 06 kwie 2009, 13:10
autor: francek
Laplander to wiecie idzie do jądra i mam go w duu....e
Pytanie czy można jakoś wzmocnić te półosie ?
Generalnie mosty są ok przełożenia dobrane do reduktora super i nie chce się rozstawać z nimi.
Tylko ta klegendarna trwałość mnie dobija :roll: :wink:

Re: Mosty od BJ70 Heavy Duty z blokadami

: 06 kwie 2009, 14:52
autor: francek
No i już ...
Półoś pekła 10 cm od zabieraka. Pęknięcie pojedyńcze jak żyletka. Nie ma śladów zużycia materiałowego- przynajmniej zewnętrznych .....
Czyli gównolit :mrgreen: jak zwykle

Re: Mosty od BJ70 Heavy Duty z blokadami

: 06 kwie 2009, 17:44
autor: francek
Dzięki Hashid za pomoc. Półoś już w drodze :lol:
Cena jak zwykle zabójcza. Tyle co za cały most od Lj-tki lub pół mostu Parcha :mrgreen:

Re: Mosty od BJ70 Heavy Duty z blokadami

: 06 kwie 2009, 17:50
autor: kylon
Francek. Możesz wrzucić tu fotkę tej półosi?
No i miałeś zajechać 8)

Re: Mosty od BJ70 Heavy Duty z blokadami

: 06 kwie 2009, 18:22
autor: francek
Przepraszam :oops: ale nawał pracy. Jutro się melduję. Fotkę prześle Borówa.
Generalnie wszyscy się dziwią, że ją ukręciłem :roll: Ale z ręką na sercu było zero buta :roll: Nie było również luzów na piaście :!:
Podejrzewam, że miała 20-lat ( mosty są z 1988 roku ) i po prostu przyszedł jej czas ...
Tak jak mówię JA JESTEM MEGA ZADOWOLONY z tych mostów. Problem jest jedynie z szybkim dostępem do części. Myślałem, że po wymianie łożysk, uszczelniaczy i olejów problem z mostami mam na razie z głowy..... :|
No i (s)rajdy- Jak np. na takim Magamie mi walnie półoś pierwszego dnia to mam pozamiatane ....
Co innego gdybym miał tam Parcha albo Suzę ........
No ale wymienimy na nową i się zobaczy- mam nadzieję, że jednak cokolwiek jest w tej marce :wink: co jest Heavy Duty do diaska ciężkiego :mrgreen:

Re: Mosty od BJ70 Heavy Duty z blokadami

: 06 kwie 2009, 18:48
autor: drako
lepiej napisz gdzie mozna zobaczyc w sieci zdjecie tego auta , ktorym to ukreciles.

:mrgreen:

Re: Mosty od BJ70 Heavy Duty z blokadami

: 06 kwie 2009, 18:54
autor: francek
Raczej jeżdżę w terenie niż w sieci :mrgreen:

Re: Mosty od BJ70 Heavy Duty z blokadami

: 06 kwie 2009, 21:22
autor: qbartx
francek pisze:Raczej jeżdżę w terenie niż w sieci :mrgreen:
Nie dalem rady obejrzec jak to jezdzi w ciezszym terenie niestety :(
Na tych boggerach nie ma uja zeby bez buta urwac taka polos wiec po prostu...zmeczenie materialu. Plus,ze przynajmniej sprzeta przetestowales :wink:

I proszzzz oddac mi jakis zacisk do parchatego bo most na opych se rozkompletowalem :mrgreen:

Re: Mosty od BJ70 Heavy Duty z blokadami

: 06 kwie 2009, 21:32
autor: francek
O tu Pan jesteś a ja Cię szukam .....

Zacisk chcesz z powrotem czy może wolisz go opylić ???

Re: Mosty od BJ70 Heavy Duty z blokadami

: 06 kwie 2009, 23:01
autor: konus
Jak cena niema znaczenia a tylko element niezniszczalny to napisz do gościa pbs@mohawk.net że potrzebujesz co i jak.
Cena z tego co pamiętam to ok. 2000$ za tył i coś koło tego za przód.

Re: Mosty od BJ70 Heavy Duty z blokadami

: 07 kwie 2009, 09:19
autor: MaxLux
Looknij tez tu - niby jest napisane Hill 1979 -85 ale moze podpasuje do 70tki

http://www.marlincrawler.com/axle/rear- ... rear-axles

Re: Mosty od BJ70 Heavy Duty z blokadami

: 07 kwie 2009, 11:12
autor: francek
Nie no chłopaki- rozwiązania fajne ale kompletnie nieekonomiczne :cry:
Nawet przy dolarze po 2 zł a kiedy to było ???
Myślę, że jeżeli nadal będzie się kaszanić to najpier wymienię mosty na Lj-kę - tu sporą zaletą jest różnica wagowa - i damy ARB. Sporym plusem są ceny uzywanych mostów. Od 1000-13000 zł za sztukę. Tak mają Twardzi i Ziuty (Ci to nawet zaspawali obydwa mechanizmy :wink: ) i nic im się nie ukręca. Co prawda obydwie te załogi jeżdżą na Simexach 32/10,5 ... :roll:
A jeżeli będzie to klękało przy Boggerach 33 to niestety pójdzie k.....o ciężki Parch z oryginalną blokadą tyłu i ARB-em z przodu.

Nadal jednak w moim bolidzie pozostanie jedna kluczowa cześć z Toyoty :wink:
Ale o niej bliżej wtedy kiedy się spie.......li :mrgreen: :wink: