materiały n.t. J7

Moderator: luk4s7

Szymek
Posty: 69
Rejestracja: 02 gru 2008, 00:06
Auto: HDJ 100

materiały n.t. J7

Post autor: Szymek »

witam!
gdzie mógłbym troche poczytac o tej serii Landkow? Mam Landa 100, ale chcialem dokupic sobie drugiego do zabawy z serii J7 (jakiegos bardzo taniego i troche go poprzerabiac), ale niestety jest tu bardzo duzo roznych odmian itp.... ze nie bardzo wiem o co chodzi. Mozna gdzies w necie o tym poczytac? Szukalem na google, ale nic konkretnego mi nie wyskakuje.

pozdr. .
Szymek.

Awatar użytkownika
GregoriaN
Posty: 12
Rejestracja: 04 mar 2008, 23:06
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: materiały n.t. J7

Post autor: GregoriaN »

Seria J70

Mocno wysłużonego Land Cruisera J40 zastąpiła w 1984 roku seria J70. Mocna rama, sztywne osie zawieszone na resorach piórowych, czyniły z tego modelu bardzo sprawny i wytrzymały samochód terenowy, zwłaszcza z krótkim i średnim rozstawem osi (J70/71,J73/74). Rama o długim rozstawie osi (J75 - J77) była bazą dla wersji 5-drzwiowej, długiej 3-drzwiowej, w tym podwyższonej Troop Carrier (ang.: transportowiec) mieszczącej do 11 osób, oraz pick-up. Produkcję modelu 5-drzwiowego zakończono w 1998 roku, natomiast pozostałe wersje produkowane są do dziś w Wenezueli i Australii.
Australijskie wersje przeszły modernizację w 1999 roku i zmieniły oznaczenia na J78 (Troop Carrier) i J79 (pick-up superlong). Główną zmianą było zastosowanie przedniego mostu napędowego z serii J80 i jego zawieszenia opartego na sprężynach śrubowych oraz poszerzenie kabiny. W 2002 roku pojawił się nowy silnik 1HD-FTE, najmocniejszy z diesli stosowanych w tej serii. Drugim silnikiem stosowanym w Australii jest diesel 1HZ. W Ameryce Południowej stosuje się za to tylko benzynową jednostkę 1FZ-FE.
W 2007 roku przeprowadzono kolejną modernizację serii J70 na rynku australijskim. Z zewnątrz na pierwszy rzut oka widać nowy pas przedni, przypominający nieco amerykańskiego pick-upa Forda F-150 z początku lat dziewięćdziesiątych. Kształt przednich lamp został dostosowany do obecnej linii stylistycznej Toyoty, co widać zwłaszcza po linii migaczy przednich. Poza tym zmiany stylistyczne są minimalne. Pierwszą z dwóch nowości jakie zaszły w linii J70 to zastosowanie całkowicie nowego ośmiocylindrowego silnika diesla o pojemności 4.5 l., wyposażonego w turbosprężarkę, osiągającego moc ponad 200 KM (Ten sam silnik, lecz wyposażony w dwie turbosprężarki, posłuży do napędu modelu J200) i sprzężonego z pięciobiegową ręczną skrzynią biegów. Silnik ten zastąpił wszystkie stosowane dotychczas i jest jedyną jednostką stosowaną w J70 od 2007 roku. Drugą nowością na tym rynku jest powrót pięciodrzwiowej wersji Wagon do oferty pod tą właśnie nazwą. Oczywiście, tak jak pick-up i Troop Carrier, ona również posiada odświeżony wygląd. Całą gamę można określić jednym zdaniem cytując slogan z folderu reklamowego: "Nowy silnik, nowy wygląd, ta sama legendarna siła".

Silniki:
3F (benzynowy) R6 4.0 l. (3955 cm³), 150 KM - (FJ70, 73/74, 75)
3B (diesel) R4 3.4 l. (3431 cm³), 98 KM - (BJ70/73)
13B-T (turbodiesel) R4 3.4 l. (3431 cm³), 120 KM - (BJ71/74)
2H (diesel) R6 4.0 l. (3980 cm³), 115 KM - (HJ75)
1FZ-FE (benzynowy) R6 4.5 l. (4477 cm³), 215 KM - (FZJ70/71, 73/74, 75/78/79)
1PZ (diesel) R5 3.5 l. (3470 cm³), 115 KM - (PZJ70, 73, 75, 77)
1HZ (diesel) R6 4.2 l. (4164 cm³), 135 KM - (HZJ70/71, 73/74, 77/76, 75/78/79)
1HD-FTE (turbodiesel) R6 4.2 l. (4164 cm³), 168 KM - (HDJ78/79)
1VD-FTV (turbodiesel) V8 4.5 l. (4461 cm³) DOHC, 204 KM - od 2007r.

J70 Light duty - Land Cruiser II / Bundera / Prado

W 1985 roku pojawiła się wersja J70 o nazwie Bundera (krótki) i Prado (średni i długi rozstaw osi). Była to propozycja dla osób nie wybierających się często w teren a ceniących sobie wygodę i komfort. Zasadnicza różnica w budowie polegała na układzie przeniesienia napędu. Zastosowano tu mosty napędowe z Toyoty Hilux a resory piórowe zastąpiono przy wszystkich kołach sprężynami śrubowymi. Do napędu użyto zaś słabszych, mniejszych silników, gdyż w założeniu auta te nie potrzebowały ogromnego momentu obrotowego przydatnego do jazdy w terenie. Jego produkcję zakończono w 1996 roku, gdy na rynku zadebiutował nowy model Prado serii J90.

Silniki:
22R (benzynowy) R4 2.4 l. (2367 cm³), 105 KM (RJ70, 73, 77)
22R-E (benzynowy) R4 2.4 l. (2367 cm³),
2L (diesel) R4 2.4 l. (2446 cm³),
2L-T (turbodiesel) R4 2.4 l. (2446 cm³), 86 KM - (LJ71, 74, 78)
2L-TE (turbodiesel) R4 2.4 l. (2446 cm³), 97ps(71kw)
3L (diesel) R4 2.8 l.(2779 cm³), 91ps(67kw)
1KZ-TE (turbodiesel) R4 3.0 l. (2982 cm³), 130ps(96kw)/145 KM - (KZJ71, KZJ74,KZJ78)
3RZ-FE (benzynowy) R4 2.7 l. (2693 cm³), 150 KM (RZJ71/78)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Toyota_Land_Cruiser

Agathon
Posty: 3
Rejestracja: 10 kwie 2009, 13:16
Auto: LJ7X

Re: materiały n.t. J7

Post autor: Agathon »

Moglby ktos udzielic dokladniejszych informacji od strony eksploatacyjnej o silnikach 2L-T-II i 2L-TE?
Drugi ma wtrysk EFI - jak jest z zywotnoscia i utrzymaniem obu silnikow?

Od kiedy w J70/J71 byly stosowane blachy excelite - od rocznikow 91/92?

Awatar użytkownika
wolf
Klubowicz
Posty: 828
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:47
Auto: Hilux, 69AM
Kontakt:

Re: materiały n.t. J7

Post autor: wolf »

Agathon pisze:Moglby ktos udzielic dokladniejszych informacji od strony eksploatacyjnej o silnikach 2L-T-II i 2L-TE?
Drugi ma wtrysk EFI - jak jest z zywotnoscia i utrzymaniem obu silnikow?

Od kiedy w J70/J71 byly stosowane blachy excelite - od rocznikow 91/92?
Ani be, ani me, ani kukuryku :mrgreen:
Cos o sobie, dzien dobry, dobry wieczor, a nie tak bez gry wstepnej? :mrgreen:

Wesolych Swiat

Agathon
Posty: 3
Rejestracja: 10 kwie 2009, 13:16
Auto: LJ7X

Re: materiały n.t. J7

Post autor: Agathon »

wolf pisze:
Agathon pisze:Moglby ktos udzielic dokladniejszych informacji od strony eksploatacyjnej o silnikach 2L-T-II i 2L-TE?
Drugi ma wtrysk EFI - jak jest z zywotnoscia i utrzymaniem obu silnikow?

Od kiedy w J70/J71 byly stosowane blachy excelite - od rocznikow 91/92?
Ani be, ani me, ani kukuryku :mrgreen:
Cos o sobie, dzien dobry, dobry wieczor, a nie tak bez gry wstepnej? :mrgreen:

Wesolych Swiat
Fakt - zaniedbalem podstaw savoir-vivre - obiecuje poprawe w przyszlosci :)

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: materiały n.t. J7

Post autor: konus »


Agathon
Posty: 3
Rejestracja: 10 kwie 2009, 13:16
Auto: LJ7X

Re: materiały n.t. J7

Post autor: Agathon »

konus pisze:Jako pierwsze http://www.tlc.org.pl/viewtopic.php?f=10&t=395
Jako drugie http://www.tlc.org.pl/viewtopic.php?f=10&t=276
Jako trzecie jak już będziesz czegoś konkretnego szukał http://www.tlc.org.pl/viewtopic.php?f=44&t=49
dzieki - te posty czytalem juz wczesniej, lecz nie do konca znalazlem odpowiedz na moje pytania

Glownie chodzi mi o niezawodnosc silnika z EFI - gdzies wyczytalem, ze glowice maja tendencje przegrzewac sie w tych silnikach i szukam opinii uzytkownika tego silnika.

A co do blachy to mam trudnosci ze znalezieniem od ktorego rocznika zastosowali w J70 excelite - taka jak w HDJ byla juz uzywana wczesniej. Przed liftingiem do 90r na pewno byl tylko ocynk - tylko z taka mialem blizsza stycznosc u znajomego.

ODPOWIEDZ