Nowa LJ Darka 4x4

Moderator: luk4s7

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Nowa LJ Darka 4x4

Post autor: MaxLux »

Okragłe światła buda taka dziwna z podniesionym dachem , bez tylnych okien bocznych za to szybka w tylnych drzwiach jest prestawiona o 5 cm do tyłu. :shock:

> Ta LJ'tka to holenderska wersja "ciezarowa" - dlatego ten kibel na dachu...
szkoda, ze nie kupiles modelu >90 to trafilbys na most z tarczami z tylu ...


Ale takie rzeczy nie będą przeszkadzać w terenie a brak szyby moze jest na plus bo jak widziałem jest to dość awaryjny element

> "Kibel" mozna sciac i dorobic normalny dach, byle bacharz ci to zrobi

Kupiona w Bydgoszczy stała u kol. "Bandzior 4x4 " dojechała na kołach do Krakowa.

>Po co tak daleko jechal ? - na miejscu koles z Toyoty od Nowaka sprzedaje tez tak LJ'tke :lol:
Stan super :D :D wszystko do roboty ale powoli gromadzę zestaw startowy :P
Jeździ ale nie hamuje pomimo wymiany zestawu w pompie hamulcowej( chyba coś tam z tyłu cieknie na kole zobaczymy). Dalej będę szukał i wymieniał po kolei coś tam dostałem przy zakupie autka.
>Tutaj bym nie oszczedzal - czesci majace wplyw na bezpieczenstwo kupuj w Toyocie (u Nowaka na Zakopianskiej chlopaki ci dobrze doradza) klocki tarcze czy szczeki mozesz kupic w zamienniku

Bardzo dziekuje Wszystkim za instrukcje jakie znalazłem na forum ale dalej niewiem czy do zdjęcia tylnego bębna potrzeba odblokować jakoś regulator szczęk jak coś to proszę o podpowiedź.
> Tylny beben schodzi bez problemu - jak sciagniesz kolo to kolo szpilek masz takie dwie gwintowane dziurki i jak wkrecasz tam srobki (obie rownomiernie) to beben sam ladnie schodzi. Czasem gdy beben jest mocno zuzyty i mam przy koncu rant to moze blokowac szczeki ale wtedy mozesz je poluzowac od zewnatrz uzywajac 2 plaskich srobokretow manipulujac przez szczeline od tylu bebna )
Skrzynia ciężko wchodzi ale jeszcze działa 1 i 2 czy to normalka czy czeka mnie rozbiurka i wymiana np synchronizatorów.
>Droga sprawa z ta skrzynia (patrzac na liste rzeczy to musiales ta Toyke strasznie tanio kupic ....

Potrzebuje kupić :
uszczelniacz do kuli i półośki koła prawego ( jeśli to ma jakieś znaczenie) może tez komplet łożysk jak są w przystępnej cenie
>Tu tylko ASO (czesci), i raczej zrob od razu obie strony - w krakowie zrobi ci to Arek na ulicy Zamiejskiej ... ale sobie troche poczekasz :mrgreen:
nowe sprężyny podniesione 5-6 "
takie autko podnsi sie o 2" i tak jest OK - kup dobinsona
nowe amortyzatory
-j/w
myślałem tez o nowych tłoczkach do zacisków przednich 4 tłoczkowych
>tloczki raczej beda OK - musisz kupic wszystkie gumki i uszczelki
co dalej zobaczymy.

przyjdz na "Scieme" po nowym roku

darek4x4
Posty: 26
Rejestracja: 17 lis 2008, 17:45

Re: Nowa LJ Darka 4x4

Post autor: darek4x4 »

Dzięki fakt cena była zachęcająca .
Chętnie podjadę ostry teren odpada brak gumy ale cos tam można sie pokręcić tylko gdzie i kiedy.

Mam mase pytań :?: jak z każdym nowym samochodem oczywiscie po paru naprawach wszystko jest jasne ale narazie przecieram szlaki.

Masz racje tłoczki z przodu były wmiarę może te dolne troszke gorsze można wymienić ale i tak były niezłe i na pewno pod osłonkami nie było płynu.
mam do tyłu 1 cylinderek kompletny oraz zestaw naprawczy zobaczę najpierw 1 stronę bo tam jest jakiś zaciek.
To popuszczanie regulatorów raz skońcyło sie nam uszkodzeniem elementu w Opelku firmowym dlatego podpytuje czy odginać do góry czy należy to podpychać wiem jak coś wyrwę to na chama mam nowe bębny i szczeki ale nie mam sprężyn więc wole się dopytać.

Jak miałem wyduma zaciski były z Samuraja częći kupowałem tez w "JC" koło Elektrociepłowni na przeciwko telewizji.

Tak naprawde biore się za niego od nowego roku a jako typowy Lajkonik centuś kombinuje czy coś nie da się podpasować taniej nie z ASO.
Jak się katuje sprzet w terenie i tak wszystko sie sypie wiec zamienniki są mile widziane.

Najważniejsze Belka podtrzymująca Reduktor jest do wymiany ( liczne ślady rdzy oraz braki metalu) nie wiem czy to dorabiać ( wzmacniając stara wykonać element pancerny bo na pewno będzie wchodził w kontakt z podłorzem a orginał zaraz się pognie) można to dostać czy tylko używka z Allegro.

Na razie dla wszystkich do po świąt :D :D :D
Ostatnio zmieniony 25 gru 2008, 18:04 przez darek4x4, łącznie zmieniany 1 raz.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Nowa LJ Darka 4x4

Post autor: MaxLux »

JC jest OK - jak przyjdziesz na scieme to poznasz nawet hieny co tam pracuja :mrgreen:
ale to pozyteczne hieny - daja bardzo dobry rabat 8)

Awatar użytkownika
hashid
Prezes Zarządu
Posty: 4456
Rejestracja: 20 lis 2007, 23:51
Auto: KDJ12
Kontakt:

Re: Nowa LJ Darka 4x4

Post autor: hashid »

darek4x4 pisze: Najważniejsze Belka podtrzymująca Reduktor jest do wymiany ( liczne ślady rdzy oraz braki metalu) nie wiem czy to dorabiać ( wzmacniając stara wykonać element pancerny bo na pewno będzie wchodził w kontakt z podłożem a oryginał zaraz się pognie) można to dostać czy tylko używka z Allegro.
Ta belka podtrzymuje całą skrzynię razem z reduktorem. Nie kombinuj z dorabianiem. Kup lepiej używaną w dobrym stanie - można znaleźć.

Karson
Posty: 138
Rejestracja: 28 gru 2007, 21:09
Kontakt:

Re: Nowa LJ Darka 4x4

Post autor: Karson »

@hash... Twój podpis powalił mnie na kolana :mrgreen:

qbartx
Posty: 40
Rejestracja: 16 cze 2007, 10:56
Auto: J70 86' j71 90'

Re: Nowa LJ Darka 4x4

Post autor: qbartx »

Co do lozysk to moze nie koniecznie trzeba je kupowac w aso :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Nowa LJ Darka 4x4

Post autor: kylon »

Większość łożysk, wszelkie części eksploatacyjne są dostępne nie tylko w ASO. Dużo niższe ceny a jakość równie dobra.

darek4x4
Posty: 26
Rejestracja: 17 lis 2008, 17:45

Re: Nowa LJ Darka 4x4

Post autor: darek4x4 »

Oczywiście tylko trzeba mieć w rękach orginał lub znać numery a tego jeszcze tu nie znalazłe
Widzę że można liczyć na pomoc kolegi Kylona ale nie chciałem zawracac głowy podczas świąt. :D :D :D :D

Awatar użytkownika
hashid
Prezes Zarządu
Posty: 4456
Rejestracja: 20 lis 2007, 23:51
Auto: KDJ12
Kontakt:

Re: Nowa LJ Darka 4x4

Post autor: hashid »

Karson pisze:@hash... Twój podpis powalił mnie na kolana :mrgreen:
:) szczerość Bracie to jedyna słuszna broń...

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Nowa LJ Darka 4x4

Post autor: MaxLux »

darek4x4 pisze:Oczywiście tylko trzeba mieć w rękach orginał lub znać numery a tego jeszcze tu nie znalazłe
Widzę że można liczyć na pomoc kolegi Kylona ale nie chciałem zawracac głowy podczas świąt. :D :D :D :D
Wszystko masz na tym forum tylko trzeba troche poczytac !
generalnie zasada - mniej pisz wiecej czytaj (szczegolnie na poczatku)

Tu masz EPC (czyli spis katalogowy wszystkich czesci w twoim aucie) http://www.toyodiy.com/parts/q.html

szukasz interesujacej cie czesci - sprawdzasz kod Toyoty, potem wpisujesz w google i na pewno znajdziesz jakis zamiennik (nawet gdzies mam plik excell'a ze wszystkimi zamiennikami kodow toyoty na Koyo, Timken, czy inne oczywiscie znaleziony przez google)

:mrgreen:

darek4x4
Posty: 26
Rejestracja: 17 lis 2008, 17:45

Re: Nowa LJ Darka 4x4

Post autor: darek4x4 »

To się nazywa lenistwo najlepiej mieć podane na tacy.

Wiem czytam ale od razu nie wszystko znajduje :? więc nerwowo od razu pytanko i już mam :idea: jasność tylko koledzy się troszkę irytują :( :(
Znam i rozumiem te powtarzające się pytania :evil:
Obiecuje poprawe

Awatar użytkownika
margo
Klubowicz
Posty: 1784
Rejestracja: 28 sty 2008, 08:17
Auto: RJ73
Kontakt:

Re: Nowa LJ Darka 4x4

Post autor: margo »

My się tu nie irytujemy jak na innych forach. Jak coś było i ktoś pamięta to podeśle Ci linka. Będziesz miał co czytać do poduchy :wink:

I gratuleszyn zanabycia nowej Toyki

darek4x4
Posty: 26
Rejestracja: 17 lis 2008, 17:45

Re: Nowa LJ Darka 4x4

Post autor: darek4x4 »

No i niespodzianka to że coś stuka to miał być wał i krzyżaki fakt po wymianie się zmniejszyło ale :?: :?: szukam lukam tylne koło jakieś takie zabrudzone od środka rozbieram i tak miałem robić tam hamulce :evil: :evil:
:shock:
No i ściagam tylne lew koło a tu bęben jakoś lata ale tak razem z pół oską
no tragedia góra dół z 6-8 mm oraz wysówanie prawaie 10 mm :cry: :cry:

i to musze zrobić po pierwsze bo na razie stoję pod domem prawie bez koła

Porada co kupić zanim to rozkrece
łozysko 42311 C ( 1 czy 2 szt)
uszczelniacz 42311 A
tam jest jeszcze jakiś oring może go dopasuje i dokupię

no i co jeszcze wyczytałem o jakieś tulejce z brązu i magicznym Toyotoskim uszczelniaczu

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Nowa LJ Darka 4x4

Post autor: MaxLux »

Bozzessz, cos ty za strucla qupil ?!
Ale przynajmniej przy okazji nauczysz sie od podstaw budowy Toyki i napraw

:mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Nowa LJ Darka 4x4

Post autor: kylon »

Jak to tylne koło i bęben z tyłu to rozwalone jest łożysko - częsta sprawa.
Potrzebny uszczelniacz do tego warto uszczelniacz kurzowy, oring oraz pierścień ustalający łożysko. Zwróć uwagę czy półoś nie jest już wytarta w miejscu montażu owego pierścienia.
Wizualnie wygląda to tak:
http://www.wyprawa4x4.pl/info/lozysko_k ... -1979.html
http://www.wyprawa4x4.pl/info/oring_loz ... -2036.html
http://www.wyprawa4x4.pl/info/pierscien ... -2024.html
http://www.wyprawa4x4.pl/info/uszczelni ... -1992.html
http://www.wyprawa4x4.pl/info/uszczelni ... -1996.html

Albo coś takiego plus oring i kurzowy
http://www.wyprawa4x4.pl/info/lozyska_p ... -3337.html

I nie traktuj tego proszę jako chamskiej oferty :wink: Przynajmniej można zobaczyć na fotkach potrzebne elementy.

ODPOWIEDZ