Nowa LJ Darka 4x4
Moderator: luk4s7
Nowa LJ Darka 4x4
Okragłe światła buda taka dziwna z podniesionym dachem , bez tylnych okien bocznych za to szybka w tylnych drzwiach jest prestawiona o 5 cm do tyłu.
> Ta LJ'tka to holenderska wersja "ciezarowa" - dlatego ten kibel na dachu...
szkoda, ze nie kupiles modelu >90 to trafilbys na most z tarczami z tylu ...
Ale takie rzeczy nie będą przeszkadzać w terenie a brak szyby moze jest na plus bo jak widziałem jest to dość awaryjny element
> "Kibel" mozna sciac i dorobic normalny dach, byle bacharz ci to zrobi
Kupiona w Bydgoszczy stała u kol. "Bandzior 4x4 " dojechała na kołach do Krakowa.
>Po co tak daleko jechal ? - na miejscu koles z Toyoty od Nowaka sprzedaje tez tak LJ'tke
Stan super wszystko do roboty ale powoli gromadzę zestaw startowy
Jeździ ale nie hamuje pomimo wymiany zestawu w pompie hamulcowej( chyba coś tam z tyłu cieknie na kole zobaczymy). Dalej będę szukał i wymieniał po kolei coś tam dostałem przy zakupie autka.
>Tutaj bym nie oszczedzal - czesci majace wplyw na bezpieczenstwo kupuj w Toyocie (u Nowaka na Zakopianskiej chlopaki ci dobrze doradza) klocki tarcze czy szczeki mozesz kupic w zamienniku
Bardzo dziekuje Wszystkim za instrukcje jakie znalazłem na forum ale dalej niewiem czy do zdjęcia tylnego bębna potrzeba odblokować jakoś regulator szczęk jak coś to proszę o podpowiedź.
> Tylny beben schodzi bez problemu - jak sciagniesz kolo to kolo szpilek masz takie dwie gwintowane dziurki i jak wkrecasz tam srobki (obie rownomiernie) to beben sam ladnie schodzi. Czasem gdy beben jest mocno zuzyty i mam przy koncu rant to moze blokowac szczeki ale wtedy mozesz je poluzowac od zewnatrz uzywajac 2 plaskich srobokretow manipulujac przez szczeline od tylu bebna )
Skrzynia ciężko wchodzi ale jeszcze działa 1 i 2 czy to normalka czy czeka mnie rozbiurka i wymiana np synchronizatorów.
>Droga sprawa z ta skrzynia (patrzac na liste rzeczy to musiales ta Toyke strasznie tanio kupic ....
Potrzebuje kupić :
uszczelniacz do kuli i półośki koła prawego ( jeśli to ma jakieś znaczenie) może tez komplet łożysk jak są w przystępnej cenie
>Tu tylko ASO (czesci), i raczej zrob od razu obie strony - w krakowie zrobi ci to Arek na ulicy Zamiejskiej ... ale sobie troche poczekasz
nowe sprężyny podniesione 5-6 "
takie autko podnsi sie o 2" i tak jest OK - kup dobinsona
nowe amortyzatory
-j/w
myślałem tez o nowych tłoczkach do zacisków przednich 4 tłoczkowych
>tloczki raczej beda OK - musisz kupic wszystkie gumki i uszczelki
co dalej zobaczymy.
przyjdz na "Scieme" po nowym roku
> Ta LJ'tka to holenderska wersja "ciezarowa" - dlatego ten kibel na dachu...
szkoda, ze nie kupiles modelu >90 to trafilbys na most z tarczami z tylu ...
Ale takie rzeczy nie będą przeszkadzać w terenie a brak szyby moze jest na plus bo jak widziałem jest to dość awaryjny element
> "Kibel" mozna sciac i dorobic normalny dach, byle bacharz ci to zrobi
Kupiona w Bydgoszczy stała u kol. "Bandzior 4x4 " dojechała na kołach do Krakowa.
>Po co tak daleko jechal ? - na miejscu koles z Toyoty od Nowaka sprzedaje tez tak LJ'tke
Stan super wszystko do roboty ale powoli gromadzę zestaw startowy
Jeździ ale nie hamuje pomimo wymiany zestawu w pompie hamulcowej( chyba coś tam z tyłu cieknie na kole zobaczymy). Dalej będę szukał i wymieniał po kolei coś tam dostałem przy zakupie autka.
>Tutaj bym nie oszczedzal - czesci majace wplyw na bezpieczenstwo kupuj w Toyocie (u Nowaka na Zakopianskiej chlopaki ci dobrze doradza) klocki tarcze czy szczeki mozesz kupic w zamienniku
Bardzo dziekuje Wszystkim za instrukcje jakie znalazłem na forum ale dalej niewiem czy do zdjęcia tylnego bębna potrzeba odblokować jakoś regulator szczęk jak coś to proszę o podpowiedź.
> Tylny beben schodzi bez problemu - jak sciagniesz kolo to kolo szpilek masz takie dwie gwintowane dziurki i jak wkrecasz tam srobki (obie rownomiernie) to beben sam ladnie schodzi. Czasem gdy beben jest mocno zuzyty i mam przy koncu rant to moze blokowac szczeki ale wtedy mozesz je poluzowac od zewnatrz uzywajac 2 plaskich srobokretow manipulujac przez szczeline od tylu bebna )
Skrzynia ciężko wchodzi ale jeszcze działa 1 i 2 czy to normalka czy czeka mnie rozbiurka i wymiana np synchronizatorów.
>Droga sprawa z ta skrzynia (patrzac na liste rzeczy to musiales ta Toyke strasznie tanio kupic ....
Potrzebuje kupić :
uszczelniacz do kuli i półośki koła prawego ( jeśli to ma jakieś znaczenie) może tez komplet łożysk jak są w przystępnej cenie
>Tu tylko ASO (czesci), i raczej zrob od razu obie strony - w krakowie zrobi ci to Arek na ulicy Zamiejskiej ... ale sobie troche poczekasz
nowe sprężyny podniesione 5-6 "
takie autko podnsi sie o 2" i tak jest OK - kup dobinsona
nowe amortyzatory
-j/w
myślałem tez o nowych tłoczkach do zacisków przednich 4 tłoczkowych
>tloczki raczej beda OK - musisz kupic wszystkie gumki i uszczelki
co dalej zobaczymy.
przyjdz na "Scieme" po nowym roku
Re: Nowa LJ Darka 4x4
Dzięki fakt cena była zachęcająca .
Chętnie podjadę ostry teren odpada brak gumy ale cos tam można sie pokręcić tylko gdzie i kiedy.
Mam mase pytań jak z każdym nowym samochodem oczywiscie po paru naprawach wszystko jest jasne ale narazie przecieram szlaki.
Masz racje tłoczki z przodu były wmiarę może te dolne troszke gorsze można wymienić ale i tak były niezłe i na pewno pod osłonkami nie było płynu.
mam do tyłu 1 cylinderek kompletny oraz zestaw naprawczy zobaczę najpierw 1 stronę bo tam jest jakiś zaciek.
To popuszczanie regulatorów raz skońcyło sie nam uszkodzeniem elementu w Opelku firmowym dlatego podpytuje czy odginać do góry czy należy to podpychać wiem jak coś wyrwę to na chama mam nowe bębny i szczeki ale nie mam sprężyn więc wole się dopytać.
Jak miałem wyduma zaciski były z Samuraja częći kupowałem tez w "JC" koło Elektrociepłowni na przeciwko telewizji.
Tak naprawde biore się za niego od nowego roku a jako typowy Lajkonik centuś kombinuje czy coś nie da się podpasować taniej nie z ASO.
Jak się katuje sprzet w terenie i tak wszystko sie sypie wiec zamienniki są mile widziane.
Najważniejsze Belka podtrzymująca Reduktor jest do wymiany ( liczne ślady rdzy oraz braki metalu) nie wiem czy to dorabiać ( wzmacniając stara wykonać element pancerny bo na pewno będzie wchodził w kontakt z podłorzem a orginał zaraz się pognie) można to dostać czy tylko używka z Allegro.
Na razie dla wszystkich do po świąt
Chętnie podjadę ostry teren odpada brak gumy ale cos tam można sie pokręcić tylko gdzie i kiedy.
Mam mase pytań jak z każdym nowym samochodem oczywiscie po paru naprawach wszystko jest jasne ale narazie przecieram szlaki.
Masz racje tłoczki z przodu były wmiarę może te dolne troszke gorsze można wymienić ale i tak były niezłe i na pewno pod osłonkami nie było płynu.
mam do tyłu 1 cylinderek kompletny oraz zestaw naprawczy zobaczę najpierw 1 stronę bo tam jest jakiś zaciek.
To popuszczanie regulatorów raz skońcyło sie nam uszkodzeniem elementu w Opelku firmowym dlatego podpytuje czy odginać do góry czy należy to podpychać wiem jak coś wyrwę to na chama mam nowe bębny i szczeki ale nie mam sprężyn więc wole się dopytać.
Jak miałem wyduma zaciski były z Samuraja częći kupowałem tez w "JC" koło Elektrociepłowni na przeciwko telewizji.
Tak naprawde biore się za niego od nowego roku a jako typowy Lajkonik centuś kombinuje czy coś nie da się podpasować taniej nie z ASO.
Jak się katuje sprzet w terenie i tak wszystko sie sypie wiec zamienniki są mile widziane.
Najważniejsze Belka podtrzymująca Reduktor jest do wymiany ( liczne ślady rdzy oraz braki metalu) nie wiem czy to dorabiać ( wzmacniając stara wykonać element pancerny bo na pewno będzie wchodził w kontakt z podłorzem a orginał zaraz się pognie) można to dostać czy tylko używka z Allegro.
Na razie dla wszystkich do po świąt
Ostatnio zmieniony 25 gru 2008, 18:04 przez darek4x4, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Nowa LJ Darka 4x4
JC jest OK - jak przyjdziesz na scieme to poznasz nawet hieny co tam pracuja
ale to pozyteczne hieny - daja bardzo dobry rabat
ale to pozyteczne hieny - daja bardzo dobry rabat
Re: Nowa LJ Darka 4x4
Ta belka podtrzymuje całą skrzynię razem z reduktorem. Nie kombinuj z dorabianiem. Kup lepiej używaną w dobrym stanie - można znaleźć.darek4x4 pisze: Najważniejsze Belka podtrzymująca Reduktor jest do wymiany ( liczne ślady rdzy oraz braki metalu) nie wiem czy to dorabiać ( wzmacniając stara wykonać element pancerny bo na pewno będzie wchodził w kontakt z podłożem a oryginał zaraz się pognie) można to dostać czy tylko używka z Allegro.
Re: Nowa LJ Darka 4x4
@hash... Twój podpis powalił mnie na kolana
Re: Nowa LJ Darka 4x4
Co do lozysk to moze nie koniecznie trzeba je kupowac w aso
Re: Nowa LJ Darka 4x4
Większość łożysk, wszelkie części eksploatacyjne są dostępne nie tylko w ASO. Dużo niższe ceny a jakość równie dobra.
Re: Nowa LJ Darka 4x4
Oczywiście tylko trzeba mieć w rękach orginał lub znać numery a tego jeszcze tu nie znalazłe
Widzę że można liczyć na pomoc kolegi Kylona ale nie chciałem zawracac głowy podczas świąt.
Widzę że można liczyć na pomoc kolegi Kylona ale nie chciałem zawracac głowy podczas świąt.
Re: Nowa LJ Darka 4x4
szczerość Bracie to jedyna słuszna broń...Karson pisze:@hash... Twój podpis powalił mnie na kolana
Re: Nowa LJ Darka 4x4
Wszystko masz na tym forum tylko trzeba troche poczytac !darek4x4 pisze:Oczywiście tylko trzeba mieć w rękach orginał lub znać numery a tego jeszcze tu nie znalazłe
Widzę że można liczyć na pomoc kolegi Kylona ale nie chciałem zawracac głowy podczas świąt.
generalnie zasada - mniej pisz wiecej czytaj (szczegolnie na poczatku)
Tu masz EPC (czyli spis katalogowy wszystkich czesci w twoim aucie) http://www.toyodiy.com/parts/q.html
szukasz interesujacej cie czesci - sprawdzasz kod Toyoty, potem wpisujesz w google i na pewno znajdziesz jakis zamiennik (nawet gdzies mam plik excell'a ze wszystkimi zamiennikami kodow toyoty na Koyo, Timken, czy inne oczywiscie znaleziony przez google)
Re: Nowa LJ Darka 4x4
To się nazywa lenistwo najlepiej mieć podane na tacy.
Wiem czytam ale od razu nie wszystko znajduje więc nerwowo od razu pytanko i już mam jasność tylko koledzy się troszkę irytują
Znam i rozumiem te powtarzające się pytania
Obiecuje poprawe
Wiem czytam ale od razu nie wszystko znajduje więc nerwowo od razu pytanko i już mam jasność tylko koledzy się troszkę irytują
Znam i rozumiem te powtarzające się pytania
Obiecuje poprawe
Re: Nowa LJ Darka 4x4
My się tu nie irytujemy jak na innych forach. Jak coś było i ktoś pamięta to podeśle Ci linka. Będziesz miał co czytać do poduchy
I gratuleszyn zanabycia nowej Toyki
I gratuleszyn zanabycia nowej Toyki
Re: Nowa LJ Darka 4x4
No i niespodzianka to że coś stuka to miał być wał i krzyżaki fakt po wymianie się zmniejszyło ale szukam lukam tylne koło jakieś takie zabrudzone od środka rozbieram i tak miałem robić tam hamulce
No i ściagam tylne lew koło a tu bęben jakoś lata ale tak razem z pół oską
no tragedia góra dół z 6-8 mm oraz wysówanie prawaie 10 mm
i to musze zrobić po pierwsze bo na razie stoję pod domem prawie bez koła
Porada co kupić zanim to rozkrece
łozysko 42311 C ( 1 czy 2 szt)
uszczelniacz 42311 A
tam jest jeszcze jakiś oring może go dopasuje i dokupię
no i co jeszcze wyczytałem o jakieś tulejce z brązu i magicznym Toyotoskim uszczelniaczu
No i ściagam tylne lew koło a tu bęben jakoś lata ale tak razem z pół oską
no tragedia góra dół z 6-8 mm oraz wysówanie prawaie 10 mm
i to musze zrobić po pierwsze bo na razie stoję pod domem prawie bez koła
Porada co kupić zanim to rozkrece
łozysko 42311 C ( 1 czy 2 szt)
uszczelniacz 42311 A
tam jest jeszcze jakiś oring może go dopasuje i dokupię
no i co jeszcze wyczytałem o jakieś tulejce z brązu i magicznym Toyotoskim uszczelniaczu
Re: Nowa LJ Darka 4x4
Bozzessz, cos ty za strucla qupil ?!
Ale przynajmniej przy okazji nauczysz sie od podstaw budowy Toyki i napraw
Ale przynajmniej przy okazji nauczysz sie od podstaw budowy Toyki i napraw
Re: Nowa LJ Darka 4x4
Jak to tylne koło i bęben z tyłu to rozwalone jest łożysko - częsta sprawa.
Potrzebny uszczelniacz do tego warto uszczelniacz kurzowy, oring oraz pierścień ustalający łożysko. Zwróć uwagę czy półoś nie jest już wytarta w miejscu montażu owego pierścienia.
Wizualnie wygląda to tak:
http://www.wyprawa4x4.pl/info/lozysko_k ... -1979.html
http://www.wyprawa4x4.pl/info/oring_loz ... -2036.html
http://www.wyprawa4x4.pl/info/pierscien ... -2024.html
http://www.wyprawa4x4.pl/info/uszczelni ... -1992.html
http://www.wyprawa4x4.pl/info/uszczelni ... -1996.html
Albo coś takiego plus oring i kurzowy
http://www.wyprawa4x4.pl/info/lozyska_p ... -3337.html
I nie traktuj tego proszę jako chamskiej oferty Przynajmniej można zobaczyć na fotkach potrzebne elementy.
Potrzebny uszczelniacz do tego warto uszczelniacz kurzowy, oring oraz pierścień ustalający łożysko. Zwróć uwagę czy półoś nie jest już wytarta w miejscu montażu owego pierścienia.
Wizualnie wygląda to tak:
http://www.wyprawa4x4.pl/info/lozysko_k ... -1979.html
http://www.wyprawa4x4.pl/info/oring_loz ... -2036.html
http://www.wyprawa4x4.pl/info/pierscien ... -2024.html
http://www.wyprawa4x4.pl/info/uszczelni ... -1992.html
http://www.wyprawa4x4.pl/info/uszczelni ... -1996.html
Albo coś takiego plus oring i kurzowy
http://www.wyprawa4x4.pl/info/lozyska_p ... -3337.html
I nie traktuj tego proszę jako chamskiej oferty Przynajmniej można zobaczyć na fotkach potrzebne elementy.